
De grote rekendag werd gezamenlijk opgestart. Van elke klas was er een leerling die een ballon de lucht in mocht laten. Welke ballon legt de verste afstand af? Daarna ging elke groep aan de slag met hun eigen opdracht.
Op de onderbouwlocatie verkenden de kinderen hun eigen lijf, eigen klas en de directe omgeving op wiskundig gebied:
Bij de kinderopvang werden washandjes, kwasten en ballonnen geteld.
De kleuters deden veel rekenervaringen op in de klas en in het speellokaal. De opdrachten stonden in het teken van tellen, meten, ruimtelijke oriëntatie & schatten.
De groepen 3 & 4 hebben vingertwister gespeeld, foto’s op leeftijd gelegd, samen 20 gooien met pittenzakken en sommen gemaakt met hun eigen leeftijd.
Op de bovenbouwlocatie gingen de kinderen aan de slag met de wereld die wat verder weg ligt van de school.
De groepen 5 & 6 hebben een vakantiehuis ontworpen. Ze dachten na over de werkelijke maten van een bed en hoe groot de kamers ongeveer moesten worden.
Voor de oudste leerlingen van ons IKC werd de opdracht iets uitgebreid doordat ze een heel vakantiepark gingen ontwerpen.
Het waren stuk voor stuk uitdagende opdrachten. Kijk voor meer foto’s in de fotogalerij.